Friday, June 4

Today Was A Fairytale

Hahh even though I’ve transferred to Smk Seksyen 4 Bandar Kinrara, today aku join Gotong-Rooyong Perdana SMK Seri Indah hahahahahhh

Actually, aku nak jumpa kawan jaa. After I know that they also do the gotong-royong, apa lagi aku serang lah sekolah itu. Mula-mula takut lah nak masuk, dah aku pakai baju luar. Then ada lori bomba datang. Aku pelik lah. Dah penat menunggu kat bustop tu lepas lepak dgn Ayap, aku masuk sch jugak. Mula-mula nmpak Waney n Alynn dan bomba-bomba bersihkan longkang. Then Waney ajak berjalan-jalan. Yess, aku jumpa semua orang. Best friends, best teachers, scandals lama, ‘keluarga’ and pokok yang aku pernah rosakkan. Hahahaha. Khidmat aku disini, mengikis cat dan menyecat serta membanteras Aedes. Haha rindu pulak jadi Ridsect Rangers. Masa membunuh cacing yang disangka jentik-jentik, aku boleh pulak cakap bau serbuk tu macam ayam goreng McD. Seriously wehh. But it’s actually bau cikgu masak ayam kat canteen for those bomba betul tu. Diorang bukan maen bahan aku, aku tahu lah aku hantu ayam. Haha, then ada orang jerit “Maria O’sawan”. Baki koit, kaa Nana? Tak kesah lah, sumpah miss gila orang panggil aku camtu. Hehe. Then aku round-round and pusing-pusing sch. Teringat nostalgia lamaa. Ecehh. Haha then lunch. Borak-borak dengan cikgu jap time kawan aku yang lain agih makanan. Aku curik Peal Fresh Orange KRS, selamba jaa. Dah lah depan cikgu KRS. Hahahahh then Baki suap aku, huaa dah lama betul tak bermanja dgn kau anak Razali. Then aku suap semua orang. Hahahaha. Dah makan, tengok free show budak-budak maen hose bomba sampai sembur-sembur kat orang. Lawak gila ada yang tergolek-golek and basah-basah.

Then plan nak pegi McD, otw tu jelous japp tengok dua ekor ayam kat depan aku tu si Waney n Naqib tengah date. Haha dah repair jam kejap, gerak McD beli Sundae Cone. Dah lama wohh tak makan McD. Then hangout-hangout, ada budak kecik maen-maen kat entrance McD tu. Comel gilaa. Then Amal buat muka pelik makan fries time tangkap gamba. Tak nak maen lawak muka diaa. Hahaha then Zera jadi mangsa tarik tudung oleh Amal. Muka Zera macam separuh indon pun ada.

A moment later Busu Aries datang bersama Angah Amey. Diorang datang memang untuk merepek dohh, haha aku macam nak mati gelak kat McD tu.

Then aku gerak dgn Amal, nak teman dia melarikan diri dari Aries. Aku suruh adik ipar si Busu ni tunggu jap. Hahahh otw hantar dia balik rumah, banyak pulak kita mengutuk orang. Haha sampai rumah Amal, rest jap. Huaaa sejuk jugak badan lepas harung kepanasan dunia Serdang. Chat lah. Banyak btoi cerita keluar. Lawak gila lah dengar satu-satunya ex-classmate Cina aku kat SMK Seri Indah, Lee Lian kena langgar lari dengan sapoo ntah nama membe kitorang tu. Petang semalam diorang pegi KFC, terjumpa pulak si pelangar lari itu. Amal n Zera pun bahan orang yang langgar lari tu. Amal siap buat demo camne dia and Zera melakonkan semula accident tu kat depan KFC semata-mata nak membahan. Slow motion pulak diorang berlakun kat depan tu, dengan mulut n mata n mukanyaaa. Aku bayang sikit dah gelak mcm orang gila. Hahahh then cerita apa lagi ntah. Aku suruh Aries tunggu 10 min, dekat 30 min aku borak dengan Amal. Hahaha

Maka aku bergegaslah ke Mcd nak jumpa Busu. Lepak lah bersama mereka semua. Macam siott jaa borak pasal melacur. Haha seorang demi seorang pergi balik, tinggal lah aku Aries n Amey serta sapa lagi sorang lupa pulak nama. Aku tetiba tension, pasal pe ntah, aku rembat lah air. Kan semua cawan McD serupa jaaa, I thought tu air aku, dah sedut tu, rasa pelik gila tak macam rasa Coke. Aku muntah balik lah dlm bekas air tu *yeahh I know its looks like aku pengotor, but desperate kott. Aku tanya lah Aries ni air apa? Dia jawab tu tadi experiment Chemistry campuran Sundae + Coke + sos cili. Macam babi betol lah time tu. Dah habis berkumur, kitorang blah keluar McD. Aries n Amey nak balik, aku tade hala tuju ayah aku amek lambat lagi. Aku call Amal, thank god dia tak tidur lagi. After that aku says goodbye kat diorang. Aku rembat cap Aries, then gelakkan style rambut dia yang separuh botak tu. Then tinggalkan cap dia kat depan kedai grooming. Dah balik semua, aku pegi beli nasi ayam medan. Huahhh, mengidam sungguh aku.

Dah beli, gerak rumah Amal balik. Dah sampai tu, makan jap. Then bukak cerita lagi. Hahaha. Then ayah aku call dia kata dia dah nak sampai. Before aku balik, aku ada cakap kat Amal, “gila menyesal aku ikut cakap ayah aku pindah sch. Gila happy hidup dengan korang. Hahahh korang yang terbaik bebeh”

Dah jalan otw balik rumah, Amal msg aku tertinggal handsfree. Lalu patah lah balik. Amal sepah gila time bagi handsfee tu kat aku. Hahahh tape aku, ayah aku, akak aku jaa nampak

Petang tu msg dgn Aries n Amey. Amey cerita dia kecewa then dia pegi karoke. Si Busu ni pulak msg dgn aku guna no Amey. Lawak gilaa lah, sebijik mcm Adamaya kata Aries.

Malam tu pulak scandal mcm orang gila. Hahahhh

So memang best lah today, even though aku tak dapat jumpa Qayyum. But memang aku rindu gila lah kat Azra Nadilah Binti Razali Bin Baki. Haha Baki, aku pindah lah sini teman aku. Hahahh aku miss jugak kat Nana, Liyana, Anis, Zera, Sera, Amal, Waney, Alynn, Nina, Alia and semua lah senang ceita. Tak lupa juga kepada Fatin Afiqah, kau tak datang pulak today hadoihh. Thank you to all the people who makes me laugh and smile brightly today. I LOVE YOU ALL <3